V našej škôlke poskytujeme starostlivosť a vzdelávanie deťom od troch do šiestich rokov. O Vaše detičky sa radi postaráme v čase od 7,30 do 17,00 hodiny.

Škôlka je dvojtriedna, v triede Lienok poskytujeme starostlivosť o naše najmladšie detičky a v triede predškolákov o deti päť a šesť ročné. Kolektív triedy je pätnásťčlenný a o každú triedu sa starajú dve učiteľky. V triede lienok, našich najmladších, pani učiteľkám pomáha i asistentka.

Výchovno-vzdelávací proces prebieha v súlade so štátnym vzdelávacím programom. Podrobne je rozpracovaný v školskom vzdelávacom programe – „Školička“. Zaujímavé týždenné témy sa stávajú nosníkom pre aktivity rozvíjajúce spoznávanie sveta okolo nás, hrubú a jemnú motoriku, rozvíjajú reč a matematicko – technickú predstavivosť.

Využívame ucelený systém v Hejného metóde pri matematických predstavách, ktorá je orientovaná na budovanie myšlienkových schém a porozumenie matematiky ako takej. 

Vo vzdelávaní sa zameriavame na budovanie zdravej, celistvej osobnosti dieťaťa. Pracujeme tvorivo, zážitkovo a využívame vzájomnú spoluprácu detí. 

Metódou D. B. Eľkonina stimulujeme predčitateľské schopnosti. V každej triede hravou formou vyučujeme anglický jazyk v popoludňajších hodinách v rámci krúžkovej činnosti.

Pri práci s deťmi rešpektujeme ich hravosť s dôrazom na rozvoj jemnej a hrubej motoriky,  predčitateľských zručností a správneho rozvoja reči.

V Školičke máme veľmi radi umenie, najmä hudobné a výtvarné, lokalita Starého mesta nám uľahčuje spoluprácu so slovenskou filharmóniou, pedagógmi konzervatória a ich žiakmi, výtvarníkmi, či nám dáva možnosť v rámci prechádzky navštíviť galériu. Napokon v našej škôlke inšpiráciu premeníme na ďalšie umelecké diela.  

Pedagogický zbor

Paulína Čalfová – zriadovateľ

Paulína Čalfová – zriadovateľ

Je nositeľkou vízie školy, ktorá vychádza z jej špecifického záujmu o komunitný rozvoj. Roky sa zaujíma o to, ako možno vytvoriť v spoločnosti priestor pre rast hodnotovo i vnútorne stabilných ľudí, kvalitných odborníkov a zrelých vodcov, ktorí dokážu zaujať svoje miesto v spoločnosti a neboja sa napĺňať svoje životné poslanie. Kvalitné vzdelávanie má v tomto horizonte dôležitý význam.

Jej profesionálne zameranie sa profilovalo cez štúdium a osobné skúsenosti v širokom spektre a zábere; vyštudovala Štátne konzervatórium v Bratislave a Biblickú univerzitu Harvest International Ministries v Českej republike. Štúdium si  rozširovala  v zahraničí na prestížnej Weber College v USA a Live School 2000 v Juhoafrickej republike. Následne sa zapojila do programu Comunity development v oblasti Karamajong (Uganda). Pobyt v zahraničí sa stal pozitívnym medzníkom v jej osobnom aj profesijnom živote. Osobný príklad vedúcich osobností oboch škôl, ktorí mali na zreteli budovanie ľudí viac, než budovanie ich úspešných organizácií, zanechal výraznú stopu v jej pohľade na vzdelávanie a na priority sociálneho rozvoja detí i dospelých. Po návrate do vlasti sa venovala práci s komunitou v rámci projektov zameraných na osobnostný rozvoj a vzdelávanie. S príchodom rodiny sa prirodzene jej záujem rozšíril o problematiku výchovy a vzdelávania detí a mládeže. V tejto oblasti bola iniciátorom niekoľkých úspešných projektov týkajúcich sa detských centier. Budovanie školy rodinného typu sa opiera o mnohé skúsenosti z tejto práce.

Default Image

Libuša Tomášková – pedagóg MŠ

Špeciálna pedagogička, ktorá v sebe stále nosí kus detskej duše. Napĺňa ju sprevádzať deti pri objavovaní a spoznávaní pravidiel a hodnôt, vďaka ktorým môžu prežiť spokojný život.

Vyštudovala učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo na strednej odbornej škole a následne špeciálnu pedagogiku na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Vzdelávala sa v oblasti nenásilnej komunikácie, montessori pedagogiky, absolvovala kurz Rešpektovať a byť rešpektovaný.

Dokáže deti viesť k rešpektovaniu názorov druhých, prijíjmaniu odlišností, ale aj k vnímaniu vlastnej sebahodnoty, sebaúcty a k schopnosti vyjadriť svoj názor a postoj. Ako dieťa neznášala školu, nepáčil sa jej prístup učiteľov k deťom. Vďaka tomu dnes a denne myslí na to, že vzťah učiteľa a dieťaťa má byť rešpektujúci a naplnený snahou vzájomne si porozumieť.

Zuzana Jurkovičová – pedagóg MŠ

Zuzana Jurkovičová – pedagóg MŠ

Pedagogička s kreatívnym prístupom. Túži deťom odovzdávať svoje skúsenosti a má ambíciu formovať ich hodnotový svet.

Vyštudovala učiteľstvo pre materské školy na Strednej odbornej škole pedagogickej v Bratislave. Ďalej sa vzdelávala v oblasti Eľkoninovej metódy (tréning fonematického uveodmovania pre deti v predškolskom veku), Hejného matematiky pre MŠ, absolvovala tiež kurz Rešpektovať a byť rešpektovaný a iné (Karty cností, artefiletika).

Verí, že deti potrebujú vo výchove láskavý a dôsledný prístup a rozumne určené hranice. Vo svojej práci nestráca humor a každodenne využíva kreatívne myslenie.

Judita Zuštiaková – pedagóg MŠ

Judita Zuštiaková – pedagóg MŠ

Nadšená pedagogička so skúsenosťami z dobrovoľníckej práce s deťmi. Vníma ako dôležité to, že už najmladšie deti dokážu prostredníctvom zážitkov v škôlke získať vedomosti, zručnosti a schopnosti, ktoré ich formujú až do dospelosti. Myslí na to, že deťom chce deťom posyktovať nielen kvalitné a zážitkové vzdelanie ale tiež morálne hodnoty aby sa z našich detí stali múdri, zodpovední, poctiví a empatickí ľudia.

Vyštudovala bakalárske štúdium predškolskej a elementárnej pedagogiky na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Tiež absolvovala niekoľko kurzov a školení zameraných na celostný rozvoj dieťaťa, rešpektujúcu komunikáciu a inkluzívne vzdelávanie.

Motto, ktorým sa pri práci s deťmi riadi je, že pri vzdelávaní mysle nemôžeme zabudnúť aj na vzdelanie srdca. Verí, že človeka nedefinuje len jeho vzdelanie, či postavenie v tomto svete ale najmä to, čo sa skrýva v jeho srdci.