Stratégia školy:

Cieľom našej školy je šťastné, múdre a vyrovnané dieťa, gramotne pripravené na ďalšie štúdium a ľudsky kompetentne vybavené do života. 

Vychádzajúc z našich osemročných pedagogických skúseností sme si stanovili nasledovné vízie do budúcnosti:

Kurikulum

Kompetencie a kvalita. Sústredíme sa na rozvoj kompetencií vrátane riešenia problémov, reflexie učenia, sebareflexie, vytvárania vzťahov, rešpektu, úcty, tímovej práce, spolupráce, samostatného učenia sa učiť, kritického myslenia. Adekvátnym hodnotením poskytneme žiakom kvalitnú spätnú väzbu. 

Sociálna klíma

Dieťa v centre pozornosti výchovno-vzdelávacieho procesu. Vzdelávanie vnímame, ako partnerstvo rodičov, žiakov, učiteľov a ostatných. Žiaci majú podporu v dosahovaní svojich cieľov, založených na rozvoji sociálnych a osobných kompetencií, ľudských kvalít, vzťahov s inými. Na rozvoji vedomostí/poznatkov v nej spolupracujú s rovesníkmi, rodičmi a s učiteľmi ako partnermi. 

Rozvoj pedagógov

Učiteľ ako osobnosť. Učitelia si budú neustále rozvíjať zručnosti zamerané na vyučovanie, spoluprácu s kolegami, rodičmi a rozvíjať osobné kvality, ktoré im umožnia prevziať etickú zodpovednosť za ich rolu. Učiteľ ako podporovateľ, kouč, facilitátor. Učitelia pomáhajú žiakom nachádzať koncepčné prístupy k učeniu tak, aby im odovzdali do rúk potrebné nástroje samostatného učenia sa.

Spolupráca s komunitou

Charakterizuje nás súdržnosť školskej komunity s blízkym okolím a otvorenosť k jeho rozmanitosti. Komunitu rodičov a priateľov školy aktívne zapájame do rozvoja vzdelávania. Máme medzi sebou priateľské, úctivé a rešpektujúce vzťahy.

Riadenie

Piliermi riadenia našej školy a všetkých jej vnútorných procesov sú:

  • Profesionalita
  • Ľudskosť
  • Kvalitná spätná väzba

Vymedzenie cieľov

Hlavným cieľom výchovno-vzdelávacieho procesu je, aby naši žiaci:

  • získali hodnotné slovenské a európske primárne vzdelanie
  • chodili do školy radi
  • mali rozhľad a vnútornú motiváciu učiť sa, aby sa chceli a vedeli učiť
  • získali hodnotnú výchovu pre svoj osobnostný a sociálny rozvoj 
  • získali kvalitnú, zmysluplnú a celistvú gramotnosť (danú učebnými osnovami) a vedeli ju v ďalšom štúdiu a v živote použiť
  • dokázali tvorivo myslieť a pozerať sa na problémy z rôznych uhlov pohľadu
  • kultivovane komunikovať, argumentovať a vyjadrovať svoje názory
  • si vážili seba, zaujímali sa o iných, rešpektovali a ctili odlišnosti iných 
  • vedeli rozvíjať svoje silné stránky v tímovej spolupráci
  • mali dobre osvojené zručnosti a návyky čitateľskej gramotnosti 
  • získali zručné matematické a logické myslenie
  • vedeli kriticky myslieť, pracovať s informačnými zdrojmi  a rozhodovať sa
  • dostali základy ekologickej gramotnosti a enviromentálneho vedomia
  • vnímali umenie, kultúru a pohyb, ako súčasť zdravého životného štýlu
  • osvojili si kľúčové kompetencie potrebné pre úspešný život a osobnú spokojnosť
  • boli osobnosti s vyváženým fyzickým, duševným a duchovným zdravím

Zameranie školy

Hodnotová orientácia vzdelávania je postavená na židovsko-kresťanskom kultúrnom a duchovnom dedičstve.

Vo výchovno-vyučovacom procese sa zameriavame na vzdelávacie výzvy pre 21.storočie:

  • pracovať na sebe, každý deň robiť to najlepšie, čo vieme
  • žiť prítomným okamihom s ohľadom na budúcnosť
  • vnímať kultúrnu rozmanitosť, ako obohatenie vlastného života
  • prijímať vzdelávanie, ako celoživotnú výzvu
  • rozvíjať osobnostné a sociálne kompetencie
  • vytvárať a udržiavať funkčné medziľudské vzťahy
  • rozvíjať emočnú inteligenciu a cibriť intelekt
  • kriticky myslieť, spolupracovať, tvoriť, bádať, inšpirovať k odvahe a radosti zo života.

Pedagogický zbor

Paulína Čalfová – zriadovateľ

Paulína Čalfová – zriadovateľ

Je nositeľkou vízie školy, ktorá vychádza z jej špecifického záujmu o komunitný rozvoj. Roky sa zaujíma o to, ako možno vytvoriť v spoločnosti priestor pre rast hodnotovo i vnútorne stabilných ľudí, kvalitných odborníkov a zrelých vodcov, ktorí dokážu zaujať svoje miesto v spoločnosti a neboja sa napĺňať svoje životné poslanie. Kvalitné vzdelávanie má v tomto horizonte dôležitý význam.

Jej profesionálne zameranie sa profilovalo cez štúdium a osobné skúsenosti v širokom spektre a zábere; vyštudovala Štátne konzervatórium v Bratislave a Biblickú univerzitu Harvest International Ministries v Českej republike. Štúdium si  rozširovala  v zahraničí na prestížnej Weber College v USA a Live School 2000 v Juhoafrickej republike. Následne sa zapojila do programu Comunity development v oblasti Karamajong (Uganda). Pobyt v zahraničí sa stal pozitívnym medzníkom v jej osobnom aj profesijnom živote. Osobný príklad vedúcich osobností oboch škôl, ktorí mali na zreteli budovanie ľudí viac, než budovanie ich úspešných organizácií, zanechal výraznú stopu v jej pohľade na vzdelávanie a na priority sociálneho rozvoja detí i dospelých. Po návrate do vlasti sa venovala práci s komunitou v rámci projektov zameraných na osobnostný rozvoj a vzdelávanie. S príchodom rodiny sa prirodzene jej záujem rozšíril o problematiku výchovy a vzdelávania detí a mládeže. V tejto oblasti bola iniciátorom niekoľkých úspešných projektov týkajúcich sa detských centier. Budovanie školy rodinného typu sa opiera o mnohé skúsenosti z tejto práce.

Bohumila Šalingová – pedagóg ZŠ

Bohumila Šalingová – pedagóg ZŠ

Skúsená pedagogička pre prvý stupeň, ktorá deti neúnavne a vytrvalo povzbudzuje a motivuje k tomu, aby napĺňali svoj potenciál. Rada deťom ukazuje a spolu s nimi prežíva všetky krásy života, Najradšej učí predmety, ktoré jej v škole nešli a teší ju, keď im žiaci porozumejú, stávajú sa samostatné v myslení a rastú nilen do výšky, ale aj ako osobnosti.

Vyštudovala učiteľstvo pre I. Stupeň ZŠ a predškoslkú pedagogiku na Univerzite Komenského v Bratislave a dlhé roky sa venuje aj vyučovaniu anglického jazyka metódou Jolly Phonics. Rovnako ako väčšina našich učiteľov, absolvovala kurzy Rešpektovať a byť rešpektovaný a výchovy k cnostiam. Vyučuje tiež Hejného matematiku a Informatiku s Emilom.

Povzbudzuje deti k odvahe, k tomu, aby sa pri neúspechoch nevzdávali, ale vytrvali. Verí, že tréning robí majstra a odvážnym šťastie praje.

Default Image

Martina Stupková – pedagóg ZŠ

Učiteľka slovenského a anglického jazyka, pre ktorú je práca poslaním. Je šťastná, že môže byť súčasťou života svojich žiakov, svedkom ich premýšľania, rozhovorov a toho, ako vidia svet.

Po bilingválnom štúdiu na gymnáziu pokračovala v štúdiu učiteľstva anglického a slovenského jazyka na Univerzite Mateja Bela. Získala odbornú kompetenciu na vyučovanie angličtiny metódou Jolly Phonics.

Ako začínajúca učiteľka si myslela, že najdôležitejšou úlohou pedagóga je sprostredkovať deťom čo najviac vedomostí. Dnes viem, že chcem byť pre deti nielen niekto, kto im sprostredkuje cudzí jazyk, ale ich aj vypočuje, pochopí, povzbudí, motivuje alebo sa s nimi len tak zasmeje. Riadi sa tým, že s k deťom škole správa tak, ako by chcela, aby sa správali iní učitelia k jej vlastným deťom.

Lenka Potoková – pedagóg ZŠ

Lenka Potoková – pedagóg ZŠ

Nadšenec pre oblasť vzdelávania. Na ceste za profesiou učiteľky ju ovplyvnili jej rodičia, pokrokoví pedagógovia, a tiež mnoho skvelých učiteľov v rôznych krajinách, ktorí ju učili od práva, psychológie, manažmentu a teórie štátu až po ekonomiku, filozofiu, sociológiu a kritické myslenie.

Vysokoškolský titul získala na Lauder Business School vo Viedni v odbore „riadenie firmy v multikultúrnom prostredí“ so zameraním na finančný manažment. Za svoju najväčšiu devízu považuje získanie širokého všeobecného rozhľadu, čo mi umožňuje prepájať predmety, školu so životom, a tiež nachádzať v deťoch potenciál rôzneho zamerania.

Riadi sa presvedčením, že v každom z nás je celý svet. Každý z nás má svoj dôvod a svoju cestu, prečo sme tu. Deťom sa snaží pomáhať, aby v sebe nachádzali motiváciu pracovať na sebe a rozvinúť svoj jedinečný potenciál. Objavuje spolu s nimi, že život je šanca a dobrodružstvo. Zároveň vychádza z myšlienky, že všetci sme súčasťou sveta, ohnivkom v histórií. Preto deti nielen sprevádza, ale aj formuje. Učí ich zodpovednosti, hraniciam, odovzdáva poznatky a skúsenosti. Túži, aby sme sa ako spoločnosť posunuli ďalej.

Default Image

Zuzana Šticová – pedagóg ZŠ

Energická a optimistická pedagogička zapálená pre jedinečnosť, krásu a vnútorné svetlo každého dieťaťa. Motivovaná svojimi dobrými učiteľmi sa už od mladosti venuje práci s deťmi najprv ako animátorka a dnes ako pedagogička pre prvý stupeň.

Vyštudovala učtieľstvo pre primárne vzdelávanie na Trnavskej univerzite. Ďalej absolvovala akreditované vzdelávanie Bratislavskej animátorskej školy, niekoľko kurzov v oblasti montessori pedagogiky, kurz Rešpektovať a byť rešpektovaný a kurz Výchovy k cnostiam.

Riadi sa slovami sv. Augustína o tom, že miera akou v nás rastie láska, rastie aj krása. Pretože láska je krásou duše. Jej túžbou je, aby v našej Školičke rástli nie len múdre a vzdelané deti ale najmä ľudia, ktorí majú srdce plné lásky, čo ich robí krásnymi.

Marianna Macková – pedagóg ZŠ

Marianna Macková – pedagóg ZŠ

Skúsená pedagogička pre prvý stupeň a zároveň špeciálna pedagogička, ktorá má radosť vtedy, keď sú radostní a zaujatí jej žiaci. V práci ju motivuje sledovať pokroky detí, miluje, keď sa naučia zdolávať prekážky a keď sa naučia čítať, písať a počítať.

Na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského vyštudovala učiteľstvo pre prvý stupeň. Neskôr si svoju kvalifikáciu rozšírila o špeciálnopedagogické štúdium zamerané na deti s poruchami učenia a správania. Vzdelávala sa v oblasti nenásilnej komunikácie a Hejného matematiky. Získala odborné vzdelanie v oblasti Sfumato - splývavého čítania, aj Eľkoninovej metódy (tréning fonematického uveodmovania).

Pri svojej práci myslí na to, že trpezlivosť ruže prináša. Učí sa byť trpezlivá vo vzťahu k deťom aj svojim očakávaniam. Túži po tom, aby sa deti cítili v triede dobre, prijaté so všetkým, čo im bolo dané, aby rady chodili do školy. Aby cítili, že aj keď má nároky a požiadavky, záleží jej na nich a má ich rada.

Default Image

Martina Hermanská – pedagóg ZŠ

Energická vychovávateľka so skúsenosťami z detských a rodinných táborov. Rada deťom odovzdáva svoje zručnosti a skúsenosti prostredníctvom praktických a výtvarných aktivít.

Vyštudovala teológiu na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela a aktuálne dokončuje štúdium v odbore učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo na Súkromnej strednej odbornej škole pedagogickej v Bratislave. Rovnako ako väčšina našich učiteľov, absolvovala kurzy Rešpektovať a byť rešpektovaný a výchovy k cnostiam.

Verí, že deti sú živé kvety Zeme, musíme sa o ne starať s láskou a môžeme obdivovať, ako rastú.